Adam Obšitník

Dizajn nového modelu vychádza z minuloročného konceptu Hyundai Vision T.

Juhokórejská automobilka Hyundai predstavila svetu štvrtú generáciu populárneho SUV modelu Tucson, ktorý sa oproti svojim predchodcom líši po stránke dizajnu. Okrem klasickej dieselovej a benzínovej verzie dorazí aj v hybridnom prevedení. Téme sa venovali stránky Autogratis.sk a Autonoviny.sk.

fotogaléria Dizajn nového Tucsonu je omnoho členitejší ako v prípade predošlých modelov. Zdroj: Hyundai

Novinka vychádza z konceptu Hyundai Vision T a dizajnového jazyka Sensuous Sportiness (v preklade zmyselná športovosť). Karoséria je v porovnaní s minulými generáciami mohutnejšia a disponuje väčším počtom rôznych záhybov a geometrických tvarov. Na návrhu okrem dizajnérov pracovala aj umelá inteligencia.

Výraznou zmenou si prešli najmä predné svetlomety, ktoré sú ukryté v maske chladiča. Hyundai ich nazýva Parametric Hidden Lights a sú navrhnuté tak, aby splývali s dizajnom mriežky, ak nie sú zapnuté. Zadné svetlomety sa tiahnu súvislo po celej dĺžke kufru a zadný stierač je šikovne umiestnený pod strechu vozidla.

Oficiálne predstavenie nového Hyundai Tucson:

Prémiový interiér

Nový dizajn neobišiel ani interiér, ktorý sa svojim spracovaním ponáša na prémiové modely. Dominantou palubnej dosky je 10,25-palcová dotyková obrazovka, ktorá oddeľuje vodiča od spolujazdca.

Vozidlo disponuje systémom autonómneho núdzového brzdenia, ktoré zvukovo upozorní vodiča na blížiacu sa kolíziu, a v prípade, že nestihne zareagovať, systém zabrzdí automaticky. Užitočnou funkciu je taktiež asistenčný systém jazdy na diaľnici, ktorý upravuje rýchlosť, udržiava bezpečný odstup a drží sa v jazdnom pruhu.

fotogaléria Interiér má nádych prémiových modelov. Zdroj: Hyundai

Viacero verzií

48 V mild hybridná verzia ponúkne 6-stupňovú automatickú prevodovku a prepínač terénnych režimov 4×4 Terrain Mode s technológiou HTRAC. Novinkou sú špeciálne módy pre jazdu po snehu, blate a piesku.

Elektromotor má výkon 44,2 kW, pričom zákazníci majú na výber trojicu variantov druhej pohonnej jednotky:

  • benzínový 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW a pohonom predných kolies
  • benzínový 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 132 kW a možnosťou pohonu 4×4
  • dieselový 1.6 CRDi Smartstream s výkonom 100 kW a možnosťou pohonu 4×4

Nový Hyundai Tucson dorazí aj ako plug-in hybrid s 1,6 litrovým motorom T-GDI a výkonom 256 konských síl. Táto verzia by sa mala objaviť až v roku 2021, zatiaľ čo klasické hybridy spolu so benzínovým a naftovým variantom sa začnú predávať do konca tohto roka. Cenu vozidla na našom trhu zatiaľ výrobca neodhalil.

 Celý článok nájdete tu.